Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Brylant z nazwy. Brylantowa z natury. I trwała.
Opis:Jest to najbardziej ekonomiczna opona spośród całej gamy, oferująca znakomite przebiegi przy atrakcyjnej cenie.
Korzyści i specyfikacja techniczna:Dobre przebiegi i bezpieczeństwo.
- Dzięki zastosowaniu technologii Barum Belt System, opona letnia Brillantis oferuje niezwykle wysokie przebiegi. Zapewnia także wysokie zabezpieczenie przed aquaplaningiem oraz korzystne własności trakcyjne w czasie przyspieszania i hamowania.
Opony letnie o wysokich przebiegach dzięki zastosowaniu technologii Barum Belt System.
- Płaski kontur opasania i masywne klocki bieżnika na barkach powodują równomierne zużycie bieżnika, przyczyniając się do dużej żywotności opon Brillantis.
Zmniejszone ryzyko aquaplaningu.
- Rowki centralne i dwa rowki wewnętrzne, a do tego poprzeczne nacięcia lamelkowe zapewniają wyjątkowo wydajne odprowadzanie wody wzdłużne i poprzeczne zmniejszające ryzyko aquaplaningu.
Dobre własności trakcyjne w czasie przyspieszania i hamowania.
- Liczne krawędzie klocków bieżnika oraz ich duża sztywność zwiększają precyzję przenoszenia sił hamowania i przyspieszania, również na mokrej drodze.
Długodystansowiec.
- Płaski kontur opasania i solidne klocki w strefie barkowej bieżnika minimalizują jego nierównomierne ścieranie, przedłużając okres eksploatacji opony.
Woda nie ma racji bytu.
- Obwodowy rowek centralny i podwójne rowki wewnętrzne w strefie barkowej, oraz lamelki poprzeczne zapewniają wyjątkowo wydajne odprowadzanie wody wzdłużne i poprzeczne, zmniejszając ryzyko aquaplaningu.
Przyspieszanie i hamowanie.
- Liczne krawędzie klocków bieżnika oraz ich duża sztywność zwiększają precyzję przenoszenia sił hamowania i przyspieszenia, również na mokrej drodze.
Cisza.
- Poprzeczne lamele w rzeźbie bieżnika oraz umieszczone pod kątem klocki redukują poziom hałasu.