Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Ekonomiczna alternatywa dla samochodów typu Van
Opis:Opony Vanis zostały zaprojektowane w taki sposób, by spełnić wymogi zastosowań handlowych – ekonomiczność, długa żywotność i duże przebiegi. Idealne opony do lekkich samochodów dostawczych, mikrobusów i lekkich ciężarówek.
Bezpieczne, komfortowe rozwiązanie do jazdy rekreacyjnej - opony Vanis dają się prowadzić jak opony osobowe. Teraz musisz tylko wybrać trasę!
Korzyści i specyfikacja techniczna:- Żebra na bieżniku opon Barum Vanis składają się z przeplatających się nawzajem klocków, dzięki czemu łączą zalety zarówno żebrowego jak i blokowego wzoru bieżnika. W miejscu, gdzie się przeplatają, tworzą sztywne, solidne żebra bieżnika zapewniające doskonałe własności pod kątem zużycia, prowadzenia i hamowania na suchej nawierzchni.
- Jednocześnie przeplatające się bloki bieżnika dają liczne krawędzie klocków, które w połączeniu ze specjalnie zaprojektowanym układem nacięć lamelkowych zapewniają bezpieczną jazdę na mokrej nawierzchni.
- Bieżnik wyjątkowej opony Barum Vanis złożony jest z bloczków łączących w sobie zalety bieżników żebrowanych i blokowych. Łącząc się ze sobą, bloczki bieżnika tworzą sztywne, solidne żebrowanie, gwarantujące wyjątkową trwałość, łatwość prowadzenia i hamowania na drogach suchych.
- Jednocześnie zachodzące na siebie bloczki bieżnika posiadają liczne krawędzie, które w połączeniu ze specjalnie zaprojektowanym układem lamel zapewniają bezpieczeństwo prowadzenia do drogach mokrych.