Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
BRIDGESTONE BLIZZAK LM001
Bridgestone Blizzak LM001 zapewnia pełną kontrolę w każdych
warunkach zimowych.
Precyzja prowadzenia, duża stabilność jazdy na zakrętach i
doskonała przyczepność na śniegu, to główne walory opon zimowych Bridgestone
LM001.
Za znakomitą trakcję odpowiadają trójwymiarowe lamele o
nowej konstrukcji oraz skośne rowki bieżnika.
LM001 bardzo skutecznie radzą sobie również z odprowadzaniem
wody, co pozwala uzyskać fenomenalną przyczepność na mokrej nawierzchni i warunkach
zalegającego na drodze błota pośniegowego.
Specjalna zimowa mieszanka NanoPro-Tech pozwala zachować
elastyczność gumy nawet w ekstremalnie niskich temperaturach, co gwarantuje
taką samą bardzo dobrą przyczepność i styczność z drogą w skrajnie odmiennych
warunkach pogodowych.
BRIDGESTONE -
HISTORIA MARKI
Bridgestone to największy producent opon i produktów
gumowych na świecie. Firma powstała w Kurume w Japonii w roku 1931. Jej
założycielem jest Shojiro Ishibashi. Do koncernu Bridgestone należą następujące marki opon: Bridgestone,
Firestone, Dayton, Firestop, Road King, Gillette, Seiberling i Peerless. Poza
oponami około 20% sprzedaży koncernu to części samochodowe, artykuły sportowe i
chemiczne, odzież oraz przemysłowe wyroby gumowe. Bridgestone posiada 60 fabryk
na całym świecie. W Europie jest oficjalnie obecny od 1972 roku.
Bridgestone jest znany ze wsparcia dla sportów motorowych.
Od 1997 do 2010 roku wspierał Formułę 1 uzyskując aż 9 tytułów mistrzowskich,
dzięki kolejnym generacjom opon wyścigowych Bridgestone Potenza. W tym samym
czasie w wyścigach NASCAR prym wiodły opony Firestone, a opony Dayton w
niższych klasach mniej popularnych wyścigów. W roku 2001 japoński koncern
otworzył pierwszą swoją fabrykę w Polsce w Poznaniu, a w 2009 roku kolejną
nowoczesną fabrykę w Stargardzie Szczecińskim, która w 2015 roku została
znacząco rozbudowana. Pod względem możliwości produkcyjnych jest to jedyna taka
fabryka na świecie. W jednym miejscu produkowane są zarówno opony jak i
bieżniki.
Bridgestone posiada ogromną sieć sklepów detalicznych na
całym świecie. Około 2300 sklepów w Ameryce Północnej oraz 700 w samej Japonii.
Koncern jest obecny w ponad 150 krajach na całym świecie. Marka największą
popularnością cieszy się przede wszystkim w Japonii i Ameryce Północnej - tam
ulokowane jest 81% całkowitej sprzedaży. W Europie Bridgestone niestety nie
radzi sobie nienajlepiej ze względu na silną konkurencję ze strony Michelina,
Continentala, itp.
Firma Bridgestone dostarcza swoje opony na pierwszy montaż
do koncernów z branży produkcji samochodów takich jak: Audi, BMW, Citroen,
Ford, Honda, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Opel, Seat, Skoda,
Suzuki, Peugeot, Toyota i Volkswagen.