Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
CONTINENTAL CONTIECOCONTACT
5
Opony letnie klasy
premium dla wymagających klientów.
ContiEcoContact 5 to opony bezpieczne i przyjazne dla środowiska. W celu ograniczenia zużycia
paliwa opony te zaprojektowano tak, żeby jak
najbardziej zminimalizować ich opór toczenia. Powstały z myślą o kierowcach,
którzy zwracają dużą uwagę na środowisko i "paliwożerność" opon.
Contienntal ContiEcoContact 5 to także opony bardzo bezpieczne. Doskonała przyczepność i bardzo krótka droga
hamowania na mokrej nawierzchni to ich główne zalety. Opony te również świetnie sobie radzą ze zjawiskiem
aquaplaningu.
Continental ContiEcoConatct 5jest dostępny w bardzo dużej
ilości rozmiarów - jest polecany głównie do aut niższej i średniej klasy.
CONTINENTAL -
HISTORIA MARKI
Jeden z największych producentów opon na świecie. Firma
powstała w Niemczech w roku 1871 w Hanowerze. Continental zajmuje się produkcją
opon dla samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów i maszyn
rolniczych. Zatrudnia obecnie około 208000 pracowników w zakładach
produkcyjnych w 53 krajach na całym świecie. W opony marki Continental
wyposażony jest co trzeci nowo wyprodukowany samochód w Europie. Na 575
niezależnych testów prowadzonych od roku 2007, opony Continental, uzyskały 454
najwyższe możliwe noty i rekomendacje.
W dalszej części artykułu postaramy się przedstawić
najciekawsze wydarzenia z historii marki Continental. W 1952 roku niemiecki
producent wprowadził na rynek opony do aut osobowych o charakterystyce zimowej
z oznaczeniem M+S. To skrót od słów Matsch+Schnee, czyli błoto i śnieg
(Mud+Snow w wersji angielskiej) używany do dnia dzisiejszego w celu
zidentyfikowania opon, których właściwości pozwalają na jazdę w sezonie
zimowym. W roku 1979 Continental zakupił fabryki opon Uniroyal, a w roku 1985
firmę Semperit i General Tire. Wtedy to właśnie Continental stał się potężną
międzynarodową firmą. W roku 1991 Niemcy produkują jako pierwsi na świecie
proekologiczną oponę do aut osobowych ContiEcoContact, jak również jako pierwsi
w roku 2003 wprowadzają innowacyjną oponę ContiSportContact 2 Vmax, która
pozwala na wyczynową jazdę przy prędkości maksymalnej do 360 km/h. To właśnie
ta opona pomogła w ustanowieniu nowego rekordu prędkości zapisanego do Księgi
Rekordów Guinnesa. Jan Fatthauser rozpędził GT9 do prędkości 409 km/h. W 2011
roku Continental obchodził setną rocznicę obecności marki w Polsce.
Poza produkcją opon Continental prowadzi też sprzedaż
elektroniki związanej z branżą motoryzacyjną. W ofercie firmy znajdziemy między
innymi systemy do pomiaru ciśnienia w oponach TPMS.
Continental jest również aktywnym sponsorem piłki nożnej na
świecie. Wspiera Ligę Mistrzów UEFA, Mistrzostwa Europy UEFA, Mistrzostwa
Świata FIFA, reprezentacje piłkarskie Irlandii, Hiszpanii, Holandii, Niemiec,
itp.
Do grupy
Continental należą następujące marki opon: Continental, Uniroyal, Barum,
Semperit, Viking, Matador, General, Mabor i Gislaved.