Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Ekstremalnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Opis:Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zapewnia ona, że samochód zachowuje dobrą przyczepność na drodze podczas jazdy z dużymi prędkościami i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu potężnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 zostały tak zaprojektowane, aby mogły radzić sobie z tymi siłami.
Na suchej drodze nowe żebra bieżnika zapewniają niezwykłe osiągi podczas hamowania oraz precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania.
Na mokrej drodze unikalna budowa kanałów bieżnika pozwala na lepsze odprowadzanie wody, zwiększając odporność na aquaplaning.
Korzyści:- Duża precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- Doskonałe zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Specyfikacja techniczna:
Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. Podczas hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone przez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Wynikiem jest krótka droga hamowania.
Asymetria zwiększa precyzję kierowania.
- Podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Zakrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, zwiększając jednocześnie precyzję kierowania.