Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
DĘBICA PASSIO 2
Nowa opona z Dębicy jest następczynią Passio -
najpopularniejszej opony letniej w Polsce. Dębica Passio 2 to całkowicie nowa
konstrukcja, która zapewnia o 20% lepsze przebiegi w porównaniu z poprzedniczką.
Poprawia również osiągi niemal we wszystkich parametrach, przede wszystkim w
zakresie bezpieczeństwa, czyli prowadzenia i hamowania na mokrej nawierzchni
oraz odporności na aquaplaning. Dzięki temu Dębica Passio 2 doskonale sprawdza
się zwłaszcza na polskich drogach, w samochodach kompaktowych, średnich i
małych. Nowa Passio zapewnia precyzję kierowania oraz wygodę i bezpieczeństwo
jazdy dla całej rodziny.
Nowoczesne rozwiązania zastosowane w Passio 2,
takie jak optymalna pozycja klocków oraz kontur opony, odpowiadające za rozkład
ciśnienia i zrównoważony docisk opony, zapewniają bardziej równomierną pracę oraz lepsze przebiegi. Precyzyjny układ bieżnika nie tylko zmniejsza zużycie opony, ale wpływa
także na przyczepność, co przekłada
się na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
W Dębicy Passio 2 zastosowano faliste klocki
bieżnika, które zwiększają łączną długość krawędzi, co przyczynia się do lepszej przyczepności przy hamowaniu na
mokrej nawierzchni. Usztywniona konstrukcja opony - karkas oraz bloki w
strefie barkowej - poprawiają kontrolę
kierowcy nad pojazdem, przy równoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu jazdy. Łączniki w centralnym bloku scalają bloki
w głównych żebrach i powodują, że bieżnik jest sztywniejszy. W rezultacie
powierzchnia bieżnika jest w stałym
kontakcie z drogą, nawet podczas mocnego skręcania.
Podłużne szerokie rowki Dębica Passio 2
pozwalają w łatwy sposób odprowadzać wodę, zwiększając
odporność na aquaplaning, a zwiększona liczba promieniowych rowków poprawia wydajność usuwania wody ze
strefy barkowej opony.