Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
DUNLOP SP SPORT
01
Opona letnia klasy
premium przeznaczona do samochodów klasy średniej i luksusowych.
Jej główne zalety
to:
- Doskonałe
zachowanie w różnych warunkach
- Świetne
prowadzenie przy dużych prędkościach
- Lepsza
przyczepność na mokrej nawierzchni
- Cicha
i komfortowa jazda
DUNLOP - HISTORIA
MARKI
Firmę Dunlop założył w roku 1889 w Birmingham Anglik John
Boyd Dunlop - jeden z wynalazców pneumatycznych opon rowerowych. W początkowej
fazie istnienia przedsiębiorstwa produkowano jedynie opony rowerowe. Od
początku XX wieku produkuje się również opony samochodowe. Dunlop przechodził w
posiadanie największych światowych koncernów takich jak BTR plc i japońskie
Sumitomo. Obecnie większość udziałów należy do amerykańskiego Goodyear'a.
Pozostała część pozostaje w rękach Sumitomo, który sprzedaje w Japonii
produkowane przez siebie opony właśnie pod nazwą Dunlop. Tym samym fabryki opon
Dunlop rozmieszczone są na całym świecie. Niewątpliwie są to opony najwyższej
klasy. Dawniej marka ta brała udział w najważniejszych zawodach sportów
motorowych, była także obecna podczas bicia rekordów prędkości lądowej.
Naukowcy Dunlop'a jako pierwsi zdefiniowali zjawisko aquaplaningu, czyli utraty
przyczepności na mokrej nawierzchni. W następstwie tego odkrycia powstałe
później modele opon były pierwszymi tak doskonale radzącymi sobie z
odprowadzaniem wody. Obecnie opony Dunlop stosowane są powszechnie w rajdach,
wyścigach torowych, długodystansowych, wyścigach motocyklowych, są też jedną z
marek obecnych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Koncern Goodyear Dunlop, to
jeden z największych na świecie producentów opon.