Opis produktu
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km). Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F). Hałas zewnętrzny toczenia opon Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii. DUNLOP SP WINTER SPORT 3D Opony zimowe klasy premium przeznaczone dla aut o wysokich osiągach. Opony Dunlop Winter Sport 3D zapewniają znakomitą przyczepność na mokrych nawierzchniach. Odpowiada za to zaawansowana mieszanka gumy, a także duża ilość rowków odprowadzających wodę. Dopracowana przez inżynierów konstrukcja opony oraz wzór bieżnika, który cechuje się dużą liczbą chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, znacząco usprawniazachowanie opon na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Charakterystyczne rozmieszczenie rowków na bieżniku pozwala na lepsze i szybsze odprowadzanie wody i błota pośniegowego spod kół, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować pełną kontrolę nad autem w każdych warunkach zimowych. Korzyści i specyfikacja techniczna: MRT - Rozwiązanie Multi Radius Tread Wprowadzone przez Dunlopa, wykorzystuje dziesięć różnych promieni, dzięki czemu kierowanie samochodem jest bardziej precyzyjne. Za sprawą tej technologii możemy zagwarantować wysoce skuteczny rozkład ciśnienia na płaszczyźnie styku z nawierzchnią. Efektem tego jest łagodniejsze przejście z jazdy po linii prostej do zakrętów i w konsekwencji - precyzyjniejsze i bardziej progresywne reakcje.
Wzmacnia ścisły kontakt opony z obręczą, zapewniając maksymalną kontrolę i odczuwanie precyzyjniejszej sterowności. Podobnie jak Twoja ręka na uchwycie kierownicy rozwiązanie to zapewnia zwiększona kontrolę i wspaniałe wyczucie nawierzchni.
Zimą warunki na drodze są bardzo zmienne, nawet podczas pojedynczej podróży. Takie trudne warunki, od mrozu i suchej nawierzchni aż po śnieg i śnieg z deszczem, stawiają przed oponami bardzo wysokie wymagania.
Technologia Dunlop MFS jest rozwiązaniem służącym ochronie felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i jest umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi, tworząc w ten sposób strefę buforową.
Bezszwowa opaska nylonowa. Jest to Hybrydowa Technologia Warstwowa gwarantująca redukcję odkształceń opony podczas jazdy z dużą prędkością.
Technologia Dunlopa (DSST) - RunOnFlat (ROF)*
DUNLOP - HISTORIA MARKI Firmę Dunlop założył w roku 1889 w Birmingham Anglik John Boyd Dunlop - jeden z wynalazców pneumatycznych opon rowerowych. W początkowej fazie istnienia przedsiębiorstwa produkowano jedynie opony rowerowe. Od początku XX wieku produkuje się również opony samochodowe. Dunlop przechodził w posiadanie największych światowych koncernów takich jak BTR plc i japońskie Sumitomo. Obecnie większość udziałów należy do amerykańskiego Goodyear'a. Pozostała część pozostaje w rękach Sumitomo, który sprzedaje w Japonii produkowane przez siebie opony właśnie pod nazwą Dunlop. Tym samym fabryki opon Dunlop rozmieszczone są na całym świecie. Niewątpliwie są to opony najwyższej klasy. Dawniej marka ta brała udział w najważniejszych zawodach sportów motorowych, była także obecna podczas bicia rekordów prędkości lądowej. Naukowcy Dunlop'a jako pierwsi zdefiniowali zjawisko aquaplaningu, czyli utraty przyczepności na mokrej nawierzchni. W następstwie tego odkrycia powstałe później modele opon były pierwszymi tak doskonale radzącymi sobie z odprowadzaniem wody. Obecnie opony Dunlop stosowane są powszechnie w rajdach, wyścigach torowych, długodystansowych, wyścigach motocyklowych, są też jedną z marek obecnych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Koncern Goodyear Dunlop, to jeden z największych na świecie producentów opon. |
Zobacz także
Continental 4x4WinterContact 255/55 R18 105H | 572.22 |
Continental 4x4WinterContact 255/55 R18 105H | 537.95 |
Bridgestone LM80EVO 255/55 R18 109H | 546.33 |
Continental 4x4WinterContact 255/55 R18 105H | 560.13 |
TYLKO U NAS, PRZY ZAKUPIE MIN. 4 SZTUK OPON DUNLOP WYJĄTKOWA KARTA
DUNLOP SPORT CLUB
> GRATIS <
Posiadanie karty gwarantuje:
Całodobową darmową pomoc drogową w Polsce i Europie po ewentualnym uszkodzeniu opony Dunlop.