Opis produktu
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km). Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F). Hałas zewnętrzny toczenia opon Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii. DUNLOP SP WINTER SPORT 4D Dunlop SP Winter Sport 4D to opony do samochodów o wysokich osiągach zapewniające świetne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Wzór bieżnika, to między innymi kierunkowe rowki, które zapewniają skuteczne odprowadzanie wody i zapobiegają zjawisku aquaplaningu przy intensywnych opadach deszczu lub topniejącym śniegu. Mieszanka gumy cechująca się bardzo wysoką przyczepnością gwarantuje krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Dopracowana przez inżynierów konstrukcja bieżnika oraz duża liczba chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, znacząco usprawnia zachowanie opon na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Dzięki niezwykle lekkiej konstrukcji oraz zastosowanym technologiom i materiałom opony Dunlop SP Winter Sport 4D są bardzo energooszczędne, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji auta. Zastosowane technologie: SPECJALNY SYSTEM OSADZANIA OBRĘCZY Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Zaletą tego rozwiązania jest lepsze czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy. BEZSZWOWA OPASKA NYLONOWA (JLB) Technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach. Zaletą tego rozwiązania jest doskonała stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie opon. RUNONFLAT (tylko w modelach z oznaczeniem ROF) Dunlop Self Supporting Technology (DSST)Technologia RunOnFlat opracowana przez Dunlop umożliwia kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zastosowaniu wzmocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia. Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać tylko w samochodach przeznaczonych do jazdy na oponach tego rodzaju i wyposażonych w sprawny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. czujniki ciśnienia TPMS. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy producent nie zaleca innego postępowania. RANT OCHRONNY FELGI (MFS) System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i jest umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Tworzy on ochronną strefę buforową. Zaletą tego rozwiązania jest ochrona felgi aluminiowej przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik. SPŁASZCZONY PROFIL BIEŻNIKA Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku zapewnia lepsze "czucie" pojazdu oraz większą stabilność prowadzenia, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie. Zaletą tego rozwiązania jest poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, znakomita stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni. BIEŻNIK WIELOKĄTOWY (MULTI RADIUS TREAD) Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zapewnia większą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na dokładniejsze i progresywne reagowanie. Zaletą tego rozwiązania jest znacznie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów. SYSTEM RÓŻNORODNYCH LAMELEK Pogoda zimą może być bardzo zróżnicowana. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie wymagania. Różne rodzaje lameli stosowane w oponach Dunlop, dopasowane do różnych rodzajów zimowej nawierzchni, pozwalają skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami. Zaletą tego rozwiązania jest przewidywalne zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych. MIESZANKA KRZEMIONKOWA Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zapewnia bardzo dobrą przyczepność szczególnie na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach. Zaletą tego rozwiązania jest doskonałe hamowanie i przyspieszanie, duża przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach oraz wysoka odporność na ścieranie bieżnika. SYSTEM LAMELI 4D W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na wiele klocków, co zwiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zapewnia doskonałą przyczepność poprzeczną na śniegu. Zaletą tego rozwiązania jest doskonałe prowadzenie na zakrętach, nawet na śniegu. ROWKI BIEŻNIKA W KSZTAŁCIE LITERY V Rowki bieżnika w kształcie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Efektem jest poprawa właściwości trakcyjnych i przyczepności. Zaletą tego rozwiązania jest zdecydowanie lepsze prowadzenie auta na śniegu. KIERUNKOWY WZÓR BIEŻNIKA Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest szybko odprowadzana spod powierzchni opony. Zaletą tego rozwiązania jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia zjawiska aquaplaningu. MIESZANKA Z FUNKCJONALNYMI POLIMERAMI Polimery funkcjonalne zastosowane w mieszance bieżnika poprawiają właściwości opony w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach. Zaletą tego rozwiązania jest doskonała przyczepność w bardzo niskich temperaturach. DUNLOP - HISTORIA MARKI Firmę Dunlop założył w roku 1889 w Birmingham Anglik John Boyd Dunlop - jeden z wynalazców pneumatycznych opon rowerowych. W początkowej fazie istnienia przedsiębiorstwa produkowano jedynie opony rowerowe. Od początku XX wieku produkuje się również opony samochodowe. Dunlop przechodził w posiadanie największych światowych koncernów takich jak BTR plc i japońskie Sumitomo. Obecnie większość udziałów należy do amerykańskiego Goodyear'a. Pozostała część pozostaje w rękach Sumitomo, który sprzedaje w Japonii produkowane przez siebie opony właśnie pod nazwą Dunlop. Tym samym fabryki opon Dunlop rozmieszczone są na całym świecie. Niewątpliwie są to opony najwyższej klasy. Dawniej marka ta brała udział w najważniejszych zawodach sportów motorowych, była także obecna podczas bicia rekordów prędkości lądowej. Naukowcy Dunlop'a jako pierwsi zdefiniowali zjawisko aquaplaningu, czyli utraty przyczepności na mokrej nawierzchni. W następstwie tego odkrycia powstałe później modele opon były pierwszymi tak doskonale radzącymi sobie z odprowadzaniem wody. Obecnie opony Dunlop stosowane są powszechnie w rajdach, wyścigach torowych, długodystansowych, wyścigach motocyklowych, są też jedną z marek obecnych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Koncern Goodyear Dunlop, to jeden z największych na świecie producentów opon. |
Zobacz także
TYLKO U NAS, PRZY ZAKUPIE MIN. 4 SZTUK OPON DUNLOP WYJĄTKOWA KARTA
DUNLOP SPORT CLUB
> GRATIS <
Posiadanie karty gwarantuje:
Całodobową darmową pomoc drogową w Polsce i Europie po ewentualnym uszkodzeniu opony Dunlop.