Opis produktu
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km). Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F). Hałas zewnętrzny toczenia opon Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii. DUNLOP WINTER SPORT 5 Opony zimowe klasy premium przeznaczone dla aut o wysokich osiągach. Opony Dunlop Winter Sport 5 zapewniają znakomitą przyczepność na śliskich nawierzchniach. Jest to szczególnie odczuwalne podczas skrętów i szybszej jazdy. Innowacyjne, ustawione kątowo lamele centralne wydłużają się, łatwiej się otwierają i mocno trzymają się nawierzchni, co oznacza doskonałą przyczepność boczną na śliskich zimowych drogach. Bieżnik Winter Sport 5, to zwiększona liczba klocków oraz dodatkowe krawędzie przylegające do nawierzchni drogi. To wszystko pozwala uzyskać doskonałą trakcję i prowadzenie na ośnieżonych nawierzchniach. Dunlop Winter Sport 5 posiada nieznacznie głębsze rowki na bieżniku, co przekłada się na lepsze odprowadzanie większe wody i błota pośniegowego, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować pełną kontrolę nad autem na śliskich, mokrych nawierzchniach. Opony Winter Sport 5 zostały skonstruowane z niezwykłą precyzją. Masa rozkłada się optymalnie na całej powierzchni opony, co jednoznacznie przekłada się niższe opory toczenia, a tym samym mniejsze zużycie paliwa. DUNLOP - HISTORIA MARKI Firmę Dunlop założył w roku 1889 w Birmingham Anglik John Boyd Dunlop - jeden z wynalazców pneumatycznych opon rowerowych. W początkowej fazie istnienia przedsiębiorstwa produkowano jedynie opony rowerowe. Od początku XX wieku produkuje się również opony samochodowe. Dunlop przechodził w posiadanie największych światowych koncernów takich jak BTR plc i japońskie Sumitomo. Obecnie większość udziałów należy do amerykańskiego Goodyear'a. Pozostała część pozostaje w rękach Sumitomo, który sprzedaje w Japonii produkowane przez siebie opony właśnie pod nazwą Dunlop. Tym samym fabryki opon Dunlop rozmieszczone są na całym świecie. Niewątpliwie są to opony najwyższej klasy. Dawniej marka ta brała udział w najważniejszych zawodach sportów motorowych, była także obecna podczas bicia rekordów prędkości lądowej. Naukowcy Dunlop'a jako pierwsi zdefiniowali zjawisko aquaplaningu, czyli utraty przyczepności na mokrej nawierzchni. W następstwie tego odkrycia powstałe później modele opon były pierwszymi tak doskonale radzącymi sobie z odprowadzaniem wody. Obecnie opony Dunlop stosowane są powszechnie w rajdach, wyścigach torowych, długodystansowych, wyścigach motocyklowych, są też jedną z marek obecnych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Koncern Goodyear Dunlop, to jeden z największych na świecie producentów opon. |
Zobacz także
TYLKO U NAS, PRZY ZAKUPIE MIN. 4 SZTUK OPON DUNLOP WYJĄTKOWA KARTA
DUNLOP SPORT CLUB
> GRATIS <
Posiadanie karty gwarantuje:
Całodobową darmową pomoc drogową w Polsce i Europie po ewentualnym uszkodzeniu opony Dunlop.