Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
KLEBER KRISALP HP3
Opony zimowe ze średniej półki cenowej produkowane przez
koncern Michelin.
Nowy model HP3 to przede wszystkim lepsze zachowanie opon w
ciężkich warunkach takich jak zaśnieżona i oblodzona jezdnia. Oczywiście opona
ta doskonale sprawdza się również na mokrej nawierzchni.
Nowa mieszanka gumowa
na bazie elastomerów funkcjonalnych zapewnia świetną przyczepność i skróconą
drogę hamowania w porównaniu do modelu Krisalp HP2.
Nowy Kleber to również opona bardzo cicha. Wszystkie te
pozytywne cechy sprawiają, że Kleber Krisalp HP3 można śmiało stawiać na równi
z oponami zimowymi najbardziej znanych marek premium.