Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Przeznaczona do samochodów małych miejskich, kompaktowych i miniwanów
Opis:Opona obniżająca koszty eksploatacyjne i dbająca o środowisko naturalne!
Opór toczenia opon pochłania łącznie 20% paliwa spalanego przez pojazd.
- Aby zmniejszyć zużycie paliwa, konieczne jest zredukowanie oporów działających na pojazd podczas jazdy. Stąd, zmniejszenie oporu toczenia opon prowadzi do obniżenia zużycia paliwa.
Ogumienie ma istotny wpływ na środowisko naturalne.
- Opona obniżająca zużycie paliwa pojazdu przyczynia się tym samym do zmniejszenia emisji CO2, będącego główną przyczyną efektu cieplarnianego.
Gdyby wyposażyć wszystkie samochody w Europie w opony Michelin Energy Saver, to dzięki zaoszczędzonemu paliwu emisja CO2 do atmosfery byłaby mniejsza o jego ilość powstałą każdego roku podczas jazdy 2,8 mln samochodów.
Korzyści:Chcesz spalać mniej paliwa? Pragniesz bezpieczniejszych i trwalszych opon? Zatem opony Michelin Energy Saver są przeznaczone właśnie dla Ciebie!
Mniejsze zużycie paliwa
- Z oponami Michelin czwartej generacji o niskich oporach toczenia możesz zaoszczędzić na paliwie dziesiątki złotych.
Wyjątkowa żywotność
- Z oponami Michelin Energy Saver doświadczysz legendarnej trwałości produktów Michelin. Używanie ogumienia o dłuższej żywotności oznacza mniej opon zużytych i oddanych do recyklingu.
Większe bezpieczeństwo
- W Michelin zawsze priorytetem jest Twoje bezpieczeństwo. Droga hamowania opony na mokrej nawierzchni jest do 3 metrów krótsza w porównaniu do opony poprzedniej generacji.
Specyfikacja techniczna:Ciągle mniej zużytego paliwa i większe bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni dzięki mieszance gumy nowej generacji z udziałem 100% krzemionki.
- W 1992 r. Michelin wprowadził na rynek „zielone” opony pierwszej generacji, zmniejszające zużycie paliwa, co było możliwe dzięki częściowemu zastąpieniu sadzy stosowanej w mieszance gumy przez krzemionką. W oponach Michelin Energy Saver sadza pełniąca funkcję wypełniacza została całkowicie wyeliminowana i zastąpiona krzemionką najnowszej generacji.
Większe bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni na każdym kilometrze trasy dzięki Durable Security Compound (DSC), nowemu składnikowi mieszanki gumy.
- Durable Security Compound jest nowym składnikiem mieszanki gumy bieżnika. Mieszana bieżnika jest pozbawiona olejów wysokoaromatycznych (zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego mającą obowiązywać od 1 stycznia 2010 r.), dzięki czemu poprawia hamowanie opon nowych oraz zużytych na mokrej nawierzchni. Dzięki składnikowi Durable Security Compound, sztywność bieżnika pozostaje niezmieniona przez cały okres użytkowania opony, co gwarantuje skuteczne hamowanie. (Patent Michelin)
Nadzwyczajna żywotność dzięki nowemu procesowi produkcji mieszanki opracowanemu w Michelin.
- Wyłączny proces produkcji mieszanki gumy bieżnika opon Michelin polega na równoczesnym mieszaniu jej wszystkich składników przy pełnej kontroli konsystencji mieszanki i zachodzących w niej reakcji cząsteczkowych. Zachowanie bieżnika w dużym stopniu zależy od jakości wiązań cząsteczkowych tworzących się między 14 składnikami mieszanki (m.in. elastomerami, siarką, antyutleniaczami, krzemionką). Nowy proces produkcji mieszanki gumy na bazie krzemionki i wzbogaconej DSC skutkuje lepszymi osiągami bieżnika w porównaniu do opon produkowanych tradycyjnymi metodami. Opona charakteryzuje się dużymi przebiegami i lepszą przyczepnością na mokrej nawierzchni, a zatem poprawą bezpieczeństwa jazdy.