Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Przeznaczona do pojazdów 4x4 o wysokich osiągach
Opis:Wzorcowa opona w Porsche Cayenne. Skonstruowana przy ścisłej współpracy z Porsche. Homologowana do Audi Q7, Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg oraz do pojazdów 4x4 o największych osiągach. Konstruktorzy pojazdów 4x4 sport przestawiają swoje najnowsze modele jeszcze bardziej w kierunku sportowych osiągów drogowych. Audi Q7, nowe BMW X5, Porsche Cayenne, VW Touareg wyraźnie zmierzają w tym kierunku, osiągając coraz większą moc i charakter sportowy, co czyni z nich samochody niezwykłe:
- Przyśpieszenie, pozwalające przy masie 2,5 t osiągnąć prędkość 100 km/h w niecałe 5 sekund, prędkość mogąca sięgnąć 300 km/h na torze, moc od 300KM do ponad 500KM.
Wszystkie te zmiany są możliwe tylko wtedy, gdy ogumienie odpowiada tym wymaganiom: to jest wyzwanie, które podjęła nowa opona Michelin Latitude Sport, świadczą o tym pierwsze homologacje od chwili wejścia na rynek tych prestiżowych pojazdów.
Specyfikacja techniczna:Niepowtarzalne umiejętności Michelin we współzawodnictwie w służbie nowych opon Latitude Sport.
Rzeźba i tworzywo z Pilot Sport 2, pochodzące ze świata wyczynu, zostały zastosowane w nowej oponie Michelin Latitude Sport.
Nowa opona Michelin Latitude Sport musi podjąć wyzwanie dostosowania się do wymogów sportowych pojazdów 4x4: opona większa, cięższa, o większej nośności, ale osiągająca prędkość taką samą, jak najszybsze samochody osobowe.
Wyzwaniem jest utrzymanie maksymalnej powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią, mimo znacznych odkształceń spowodowanych masą i prędkością.
Aby zapobiec nasilonym odkształceniom w oponach 4x4 sport, konstrukcja Michelin Latitude Sport posiada dwie cechy szczególne:
- Opasanie 0 stopni „oskrzydlające” poza granicę odkształceń na barkach opony.
- Opasanie 0 stopni „o zmiennej gęstości” ogranicza odkształcenia bieżnika i pozwala na lepsze rozłożenie.