Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Przeznaczona do samochodów wysokiej klasy i wytrawnych kierowców.
Opis:Michelin Primacy HP to najpopularniejsza gama opon wysokich osiągów wśród producentów samochodów; jej trwałość została podwyższona o 25%, a droga hamowania na mokrej nawierzchni skrócona!
Stworzone przy użyciu metod stosowanych w niezwykle wymagających i podlegających ciągłym zmianom sportach motorowych. Dział badań Michelin opracował Michelin Primacy HP, stawiając sobie bardzo ambitny cel – dostarczenie najlepszej komfortowej opony o wysokich osiągach.
Korzyści:Dzięki zastosowaniu 3 głównych innowacji, inżynierowie Michelin zdołali zrealizować wyzwania:
ASM
- Nowatorski proces badawczy opracowany dla nowej MICHELIN Primacy HP nazwany ASM: Architektura, Struktura, Materiały - te 3 fundamenty równowagi opony zostały opracowane w taki sposób, aby współdziałały w doskonałej harmonii.
Opytymalna elastyczność
- Po raz pierwszy zastosowano sztywną, a zarazem odkształcalną strukturę, która zapewnia nowej oponie Michelin Primacy HP maksymalną powierzchnię styku z podłożem, a elastyczny bieżnik optymalną pracę na nawierzchni.
ElastoSPORT zaczerpnięty z gamy opon sportowych
- Zaawansowana mieszanka gumowa zastosowana w bieżniku, będąca połączeniem Full Silica (krzemionka) oraz Elasto-Sport (specjalny elastomer).
Rezultat: żadnych kompromisów – osiągi zrównoważone w 100%
Specyfikacja techniczna:Dłuższa żywotność opony
- Opona MICHELIN Primacy HP jest średnio o 25% trwalsza od produktów głównych konkurentów. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów oraz uzyskaniu jednolitej przyczepności na całym obszarze styku opony z nawierzchnią, bieżnik opony ulega bardzo równomiernemu zużyciu, co pozwala na wydajniejsze wykorzystanie gumy i przedłużenie żywotności opony.
Bezpieczeństwo na mokrej drodze
- Do 2 metrów krótsza droga hamowania na śliskiej nawierzchni. Krótsza droga hamowania wymaga przede wszystkim większej powierzchni styku opony z podłożem (A), a następnie równie mocnej przyczepności każdego milimetra gumy (S), aby wytworzyć jednolitą siłę hamowania (M). A – maksymalny obszar styku opony z podłożem (optymalna elastyczność), S – jednolita struktura (optymalna elastyczność) – centralne żebro z rowkami, M – zrównoważona mieszanka Elasto-Sport i gumy na bazie krzemionki Full Silica.
- Idealna trajektoria toru jazdy bez względu na sytuację. Zachowanie idealnej trajektorii toru jazdy wymaga przełamania filmu wodnego przez oponę (S), następnie wytworzenia przez nią obszaru kontaktu z nawierzchnią (A) i lepszej przyczepności (M). A – większa powierzchnia styku opony z podłożem (optymalna elastyczność), S – bieżnik o dużej sztywności (optymalna elastyczność), M – zrównoważona mieszanka Elasto-Sport i gumy na bazie krzemionki Full Silica.
Atesty techniczneNowa opona Primacy HP uzyskała już homologacje Peugeot, Volvo, Audi, Ford, BMW, Citroën, Honda, Hyundai, Mercedes, Renault, Toyota i Volkswagen.