Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Opony zimowe z Finlandii należące do klasy premium
produkowane od roku 2016.
Nokian specjalizuje się w produkcji opon najwyższej
jakości, które poradzą sobie w najtrudniejszych warunkach zimowych. Mieszanka
gumowa Peformance Traction Silica gwarantuje stosunkowo wysoką odporność na
ścieranie, jak również zapewnia niski opór toczenia, co przekłada się na niższe
zużycie paliwa. Asymetryczna, nowoczesna rzeźba bieżnika WR A4 zapewnia komfort
i przyczepność na każdego rodzaju nawierzchni, nie generując przy tym
nadmiernego hałasu. Kształt lameli centralnego żebra bieżnika wzorowano na
budowie stonogi - Centipede Siping, co pozwala na jeszcze lepszą przyczepność
na ośnieżonej nawierzchni.
Natomiast technologia Functional Performance Siping
odpowiada za bezkompromisową przyczepność całej powierzchni opony do jezdni w typowych
warunkach zimowych jak i w błocie pośniegowym. Aquaplaning, czyli całkowita
utrata przyczepności podczas pokonywania kałuży, kolein wypełnionych wodą, itp.,
jest skutecznie eliminowany, dzięki zastosowanej technologii Coanda - są to
odpowiednio wyprofilowane rowki odprowadzające wodę.
Nokian WR A4 to opona
niezwykle zaawansowana technologicznie dedykowana głównie do aut o dużej mocy -
jest to konstrukcja gwarantująca bezpieczeństwo i komfort, przy tym niezwykle
cicha i w porównaniu do konkurencji atrakcyjna cenowo.
Producent Nokian we
wszystkich najnowszych modelach opon stosuje unikatowe, opatentowane przez
siebie oznaczenia. Są to symbole DSI (Driving Saferty Indicator) i WSI (Winter
Safety Indicator), które mają za zadanie ostrzec użytkownika auta w momencie,
gdy stopień zużycia opon znacząco wpłynie na ich właściwości jezdne i
należałoby zachować szczególną ostrożność podczas jazdy, bądź przymierzać się
do wymiany opon na nowe.