Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Nowa opona Sava eskimo suv to zimowa opona przeznaczona specjalnie do
samochodów klasy SUV, która umożliwia ich dobre prowadzenie na
zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Dzięki dużej liczbie lamel
bieżnika oraz jego zoptymalizowanej sztywności wzdłużnej i poprzecznej
nowa opona Sava odznacza się znakomitymi właściwościami trakcyjnymi w
każdych warunkach zimowych. Wykonany z mieszanki gumowej na bazie
krzemionki kierunkowy bieżnik zapewnia skuteczne odprowadzanie wody i
błota pośniegowego. Symbol śnieżynki oznacza, że nasza nowa zimowa opona
spełnia wyśrubowane normy branżowe.
Cechy:
-
Mieszanka gumowa bogata w krzemionkę: nowoczesna mieszanka gumowa
zachowuje eleastyczność nawet podczas najniższych temperatur. -
Duża gęstość lameli: 38 metrów lameli poprawia przyczepność na śniegu i
lodzie, a także ułatwia hamowanie na mokrej nawierzchni. -
Szerokie rowki obwodowe bieżnika zapewniają doskonałe odprowadzenie
wody i błota pośniegowego, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko
zjawiska aquaplaningu.
Korzyści:
-
Doskonałe parametry jezdne w najcięższych zimowych warunkach dzięki
zimowej rzeźbie bieżnika o dużej liczbie lameli oraz zoptymalizowanej
sztywności podłużnej i bocznej. -
Wysokie przebiegi: dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika oraz
równomiernemu rozkładowi nacisku na całej szerokości kontaktu bieżnika z
podłożem. -
Doskonałe parametry jezdne na mokrej nawierzchni dzięki nowoczesnej
mieszance gumowej bogatej w krzemionkę, a także poprzecznym rowkom
bieżnika.