Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Opis:
Sava Intensa UHP to nowa opona o bardzo wysokiej wydajności. Łączy w sobie doskonałe prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni z atrakcyjną ceną. Dodatkowo, opona Sava Instensa UHP oferuje niższy poziom zużycia paliwa poprzez zredukowanie oporów toczenia, lekką konstrukcję oraz niskie straty energii dzięki nowej mieszance bieżnika.
W skrócie, jest to doskonała opona dla oszczędnych kierowców o wysokiej wydajności.
Korzyści i specyfikacja techniczna:Bardzo dobre osiągi na suchej nawierzchni.
- Usztywniony pas barkowy podnosi bezpieczeństwo na zakrętach.
- Szerokie czoło opony optymalizuje rozkład ciśnienia przy pokonywaniu zakrętów.
- Masywne żebro centralne zwiększa precyzję kierownia.
Znakomite osiągi na mokrej nawierzchni.
- Nowa krzemionkowa mieszanka bieżnika poprawia trakcję.
- Szerokie rowki obwodowe doskonale zbierają i odprowadzają wodę spod opony.
Mniejsze zużycie paliwa.
- Do budowy opasania wykorzystano nową serię materiałów zmniejszających opory toczenia.
- Nowa krzemionkowa mieszanka bieżnika minimalizująca straty energii.
Niski poziom hałasu.
- Zoptymalizowany układ klocków redukuje emitowany hałas.
- Wąskie poprzeczne rowki w części barkowej ograniczają emisję hałasu.