Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
VIKING PROTECH II
Opony klasy ekonomicznej przeznaczone do aut osobowych klasy średniej.
Viking należy do koncernu Continental. Charakteryzuje się jakością porównywalną do opon marki Barum, również należącej do niemieckiego producenta.
Mocnymi stronami opon Viking ProTech II jest bardzo dobra przyczepność i stosunkowo krótka droga hamowania na każdym typie nawierzchni.
Opony te zapewniają także skuteczną ochronę przed aquaplaningiem. Zostały zaprojektowane w taki sposób, aby uniknąć efektu ząbkowania.
Równomierne rozłożenie nacisków działających na bieżnik, zastosowane usztywnienia w środkowej części opony, gwarantują odpowiedni kontakt z podłożem i równomierne ścieranie się bieżnika.