Opis produktu
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km). Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F). Hałas zewnętrzny toczenia opon Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii. BRIDGESTONE BLIZZAK LM-32 Bridgestone Blizzak LM-32 to zimowe opony klasy Premium przeznaczone dla samochodów osobowych. Główną zaletą tych opon jest precyzja prowadzenia. Opony Blizzak LM-32 zapewniają znakomity poziom przyczepności w każdych warunkach pogodowych. Dają pewność bezpieczeństwana mokrej, suchej i zamarzniętej nawierzchni. Kierunkowy wzór bieżnika, poprzeczne głębokie rowki o dużej objętości zapewniają znakomitą przyczepność na śniegu, błocie pośniegowym i lodzie. Nowa technologia lameli 3D zapewnia dodatkową jeszcze lepszą przyczepność na lodzie i mokrej nawierzchni. Zoptymalizowany kształt karkasu i mniejsza waga opony to niższy opór toczenia oraz mniejsze zużycie paliwa. Bridgestone Blizzak LM-32 jest produkowany również w wersji Run Flat. Jest też dostępna wersja dla aut z wyższej półki oznaczona dodatkowo literą S w nazwie. Jej parametry są nieznacznie lepsze w porównaniu do podstawowej wersji. BRIDGESTONE - HISTORIA MARKI Bridgestone to największy producent opon i produktów gumowych na świecie. Firma powstała w Kurume w Japonii w roku 1931. Jej założycielem jest Shojiro Ishibashi. Do koncernu Bridgestone należą następujące marki opon: Bridgestone, Firestone, Dayton, Firestop, Road King, Gillette, Seiberling i Peerless. Poza oponami około 20% sprzedaży koncernu to części samochodowe, artykuły sportowe i chemiczne, odzież oraz przemysłowe wyroby gumowe. Bridgestone posiada 60 fabryk na całym świecie. W Europie jest oficjalnie obecny od 1972 roku. Bridgestone jest znany ze wsparcia dla sportów motorowych. Od 1997 do 2010 roku wspierał Formułę 1 uzyskując aż 9 tytułów mistrzowskich, dzięki kolejnym generacjom opon wyścigowych Bridgestone Potenza. W tym samym czasie w wyścigach NASCAR prym wiodły opony Firestone, a opony Dayton w niższych klasach mniej popularnych wyścigów. W roku 2001 japoński koncern otworzył pierwszą swoją fabrykę w Polsce w Poznaniu, a w 2009 roku kolejną nowoczesną fabrykę w Stargardzie Szczecińskim, która w 2015 roku została znacząco rozbudowana. Pod względem możliwości produkcyjnych jest to jedyna taka fabryka na świecie. W jednym miejscu produkowane są zarówno opony jak i bieżniki. Bridgestone posiada ogromną sieć sklepów detalicznych na całym świecie. Około 2300 sklepów w Ameryce Północnej oraz 700 w samej Japonii. Koncern jest obecny w ponad 150 krajach na całym świecie. Marka największą popularnością cieszy się przede wszystkim w Japonii i Ameryce Północnej - tam ulokowane jest 81% całkowitej sprzedaży. W Europie Bridgestone niestety nie radzi sobie nienajlepiej ze względu na silną konkurencję ze strony Michelina, Continentala, itp. Firma Bridgestone dostarcza swoje opony na pierwszy montaż do koncernów z branży produkcji samochodów takich jak: Audi, BMW, Citroen, Ford, Honda, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Opel, Seat, Skoda, Suzuki, Peugeot, Toyota i Volkswagen. |