Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ
mtop_1mtop_2mtop_3mtop_4mtop_5mtop_6
AutoOpony.eu - gwarancja szybkiej dostawy
ttop_1ttop_2ttop_3ttop_4
Konfigurator Alcar FUP

SP Winter Sport 3D *

205/55 R16 91 H

Kod producenta: 526714
Marka opony Dunlop
Przeznaczenie zimowe
Typ pojazdu osobowy
Rozmiar 205/55 R16
Indeks ładowności 91 (do 615 kg na oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
warunki gwarancji
   
zamowtop
cena katalogowa rabat cena sprzedaży czas dostawy dot/rok
585.48 zł
30.59 %
406.38 zł
2-3 dni

Opis produktu

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
1 Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
2 Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).

Hałas zewnętrzny toczenia opon
3 Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.

DUNLOP SP WINTER SPORT 3D


Opony zimowe klasy premium przeznaczone dla aut o wysokich osiągach.


Opony Dunlop Winter Sport 3D zapewniają znakomitą przyczepność na mokrych nawierzchniach. Odpowiada za to zaawansowana mieszanka gumy, a także duża ilość rowków odprowadzających wodę.


Dopracowana przez inżynierów konstrukcja opony oraz wzór bieżnika, który cechuje się dużą liczbą chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, znacząco usprawniazachowanie opon na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.


Charakterystyczne rozmieszczenie rowków na bieżniku pozwala na lepsze i szybsze odprowadzanie wody i błota pośniegowego spod kół, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować pełną kontrolę nad autem w każdych warunkach zimowych.


Korzyści i specyfikacja techniczna:

MRT - Rozwiązanie Multi Radius Tread

Wprowadzone przez Dunlopa, wykorzystuje dziesięć różnych promieni, dzięki czemu kierowanie samochodem jest bardziej precyzyjne. Za sprawą tej technologii możemy zagwarantować wysoce skuteczny rozkład ciśnienia na płaszczyźnie styku z nawierzchnią. Efektem tego jest łagodniejsze przejście z jazdy po linii prostej do zakrętów i w konsekwencji - precyzyjniejsze i bardziej progresywne reakcje.


  • Znacznie lepsza kontrola nad śladem opony we wszystkich warunkach jezdnych.



  • Wspaniała sterowność na nawierzchni mokrej i suchej.



  • Lepsza kontrola w zakrętach.

Specjalny system osadzenia obręczy.

Wzmacnia ścisły kontakt opony z obręczą, zapewniając maksymalną kontrolę i odczuwanie precyzyjniejszej sterowności. Podobnie jak Twoja ręka na uchwycie kierownicy rozwiązanie to zapewnia zwiększona kontrolę i wspaniałe wyczucie nawierzchni.


  • Lepsze "czucie drogi".



  • Większa stabilność i prezyzja kierowania.

Multi-Blade system - system różnorodnych lamelek.

Zimą warunki na drodze są bardzo zmienne, nawet podczas pojedynczej podróży. Takie trudne warunki, od mrozu i suchej nawierzchni aż po śnieg i śnieg z deszczem, stawiają przed oponami bardzo wysokie wymagania.


  • Optymalne właściwości na każdej nawierzchni.

MFS - Ochraniacz Felgi

Technologia Dunlop MFS jest rozwiązaniem służącym ochronie felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i jest umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi, tworząc w ten sposób strefę buforową.


  • Ochrona kosztownych felg aluminiowych przed uszkodzeniem np. podczas wjazdu na krawężnik.

JLB - pas bezszwowy

Bezszwowa opaska nylonowa. Jest to Hybrydowa Technologia Warstwowa gwarantująca redukcję odkształceń opony podczas jazdy z dużą prędkością.


  • Nadzwyczajna przyczepność.



  • Precyzja hamowania.



  • Zwiększona przyczepność na nawierzchniach suchych i mokrych.


Technologia Dunlopa (DSST) - RunOnFlat (ROF)*

Zapewnia dalszą jazdę na oponie, w której nie ma już powietrza. Opatentowana konstrukcja opony Dunlop RunOnFlat minimalizuje ugięcie i ryzyko oddzielenia się opony od obręczy.
Nawet jeżeli opona Dunlop RunOnFlat jest już zupełnie pozbawiona powietrza, oferujemy Ci dalszą, normalną jazdę na odległości do 80 kilometrów przy prędkości nieprzekraczającej 80 km/h.

* Opcja dostępna w wybranych rozmiarach.



DUNLOP - HISTORIA MARKI


Firmę Dunlop założył w roku 1889 w Birmingham Anglik John Boyd Dunlop - jeden z wynalazców pneumatycznych opon rowerowych. W początkowej fazie istnienia przedsiębiorstwa produkowano jedynie opony rowerowe. Od początku XX wieku produkuje się również opony samochodowe. Dunlop przechodził w posiadanie największych światowych koncernów takich jak BTR plc i japońskie Sumitomo. Obecnie większość udziałów należy do amerykańskiego Goodyear'a. Pozostała część pozostaje w rękach Sumitomo, który sprzedaje w Japonii produkowane przez siebie opony właśnie pod nazwą Dunlop. Tym samym fabryki opon Dunlop rozmieszczone są na całym świecie. Niewątpliwie są to opony najwyższej klasy. Dawniej marka ta brała udział w najważniejszych zawodach sportów motorowych, była także obecna podczas bicia rekordów prędkości lądowej. Naukowcy Dunlop'a jako pierwsi zdefiniowali zjawisko aquaplaningu, czyli utraty przyczepności na mokrej nawierzchni. W następstwie tego odkrycia powstałe później modele opon były pierwszymi tak doskonale radzącymi sobie z odprowadzaniem wody. Obecnie opony Dunlop stosowane są powszechnie w rajdach, wyścigach torowych, długodystansowych, wyścigach motocyklowych, są też jedną z marek obecnych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Koncern Goodyear Dunlop, to jeden z największych na świecie producentów opon.

felgikonfig

Zobacz także

Continental ContiWinterContact TS 830 P 205/55 R16 91H 417.79
Goodyear Ultra Grip 8 MFS 205/55 R16 91T 388.68
Dunlop SP Winter Sport 4D FP 205/55 R16 91H 366.54
Bridgestone Blizzak LM-32 205/55 R16 91H 402.21
Continental ContiWinterContact TS 850 205/55 R16 91H 403.22
Bridgestone Blizzak LM-32 205/55 R16 91H 412.91
Continental ContiWinterContact TS 830 P 205/55 R16 91H 421.89
Dunlop SP Winter Sport 4D AO FP 205/55 R16 91H 374.61
--== UWAGA ==--
TYLKO U NAS, PRZY ZAKUPIE MIN. 4 SZTUK OPON DUNLOP WYJĄTKOWA KARTA
DUNLOP SPORT CLUB
> GRATIS <



Posiadanie karty gwarantuje:
Całodobową darmową pomoc drogową w Polsce i Europie po ewentualnym uszkodzeniu opony Dunlop.

Zadaj pytanie obsłudze sklepu

Imię i Nazwisko:
Adres e-mail:
Telefon (opcjonalnie):
Treść pytania:
Przepisz treść obrazka:
 
  • (zobacz). Zapoznałem się z treścią Polityki prywatności (zobacz)

Przed wysłaniem nam swoich danych, koniecznie zapoznaj się z Polityką Prywatności, w której znajdziesz informacje o administratorze Twoich danych osobowych, Twoich prawach, w jakim celu przetwarzane są Twoje dane, przez jaki okres, kim są odbiorcy Twoich danych oraz wszelkie inne informacje, które dotyczą ochrony Twoich danych osobowych.
btl