Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Eskimo s3 to zimowa opona do samochodów osobowych zapewniająca wygodną i
bezpieczną podróż w trudnych warunkach zimowych. Unikalny zimowy
bieżnik z widocznymi licznymi falistymi lamelami wykonany ze specjalnej
mieszanki gumowej na bazie krzemionki zapewnia świetne prowadzenie
samochodu, zwłaszcza na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni.
Symbol śnieżynki na ściance bocznej opony stanowi dowód na to, że eskimo
s3 spełnia wyśrubowane normy zachowania w warunkach zimowych przyjęte
przez przemysł oponiarski.
Cechy:
-
Mieszanka gumowa dostosowana do niskich temperatur: nowoczesna
mieszanka gumowa bogata w krzemionkę zachowuje elastyczność podczas
najniższych temperatur. -
Kierunkowa rzeźba bieżnika: zimowa rzeźba bieżnika zawierająca 3
szerokie i głębokie rowki obwodowe, wydatne rowki poprzeczne oraz dużą
ilość lameli. -
Zoptymalizowany kształt czoła opony: konstrukcja czoła opony zapewnia
równomierny rozkład nacisku na całej szerokości kontaktu bieżnika z
podłożem, co wpływa na pewność prowadzenia i równomierne zużywanie się
bieżnika.
Korzyści:
-
Doskonałe osiągi w zimowych warunkach dzięki zaawansowanej mieszance gumowej bogatej w krzemionkę. -
Pewne hamowanie na mokrej i oblodzonej nawierzchni dzięki zimowej rzeźbie bieżnika z dużą ilością lameli. -
Odporność na zjawisko aquaplaningu dzięki kierunkowej rzeźbie bieżnika zawierającej szerokie rowki obwodowe oraz poprzeczne.